onsdag, november 30, 2005

Ny profil

Lundblogg får ny varumärkesprofil.

Efter två månaders sporadiskt arbete kan Lundbloggs marknadsavdelning nu presentera den nya varumärkesprofilen. Arbetet har även innefattat att ta fram en corporate id-manual med bland annat brevpapper, visitkort, reglemente för hur Giërlògs tjänstebil strajpas samt en standardhälsningsfras på redaktionens halvautomatiska telefonsvarare.

Detta är nya loggan










Detta är ledorden i lundbloggs look 'n' feel
- blogg / blog
- nyfikenhet / want-to-knowness
- värme / heat
- mandelmassa / almond mass
- upptäckarbyxa / experience pantalong
- stenålderskoja / stone age hut
- Horred / Horrèd
- pensionärer / oldtimers

Affärsidé
Under konstruktion. Affärsidén kommer bli en mening som innehåller look 'n' feel-ledorden samt buzzwordsen nytta och repstege som extra knorr.

Vision
Lundblogg ska inom 2-3 år ligga som automatisk startsida hos >73% av målgruppen vuxna vita män i åldern 21-58 i 031-regionen samt i Gränna och Horred. Lundblogg ska också äga en 32-tums hd-ready s.k. "vägg-tv".

Inga kommentarer: