Efter två månaders sporadiskt arbete kan Lundbloggs marknadsavdelning nu presentera den nya varumärkesprofilen. Arbetet har även innefattat att ta fram en corporate id-manual med bland annat brevpapper, visitkort, reglemente för hur Giërlògs tjänstebil strajpas samt en standardhälsningsfras på redaktionens halvautomatiska telefonsvarare.
Detta är nya loggan

Detta är ledorden i lundbloggs look 'n' feel
- blogg / blog
- nyfikenhet / want-to-knowness
- värme / heat
- mandelmassa / almond mass
- upptäckarbyxa / experience pantalong
- stenålderskoja / stone age hut
- Horred / Horrèd
- pensionärer / oldtimers
Affärsidé
Under konstruktion. Affärsidén kommer bli en mening som innehåller look 'n' feel-ledorden samt buzzwordsen nytta och repstege som extra knorr.
Vision
Lundblogg ska inom 2-3 år ligga som automatisk startsida hos >73% av målgruppen vuxna vita män i åldern 21-58 i 031-regionen samt i Gränna och Horred. Lundblogg ska också äga en 32-tums hd-ready s.k. "vägg-tv".
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar